Як відбувається реєстрація майна?

Як відбувається реєстрація майна?

Процедура реєстрації майна майже кожен рік зазнає реформ, з метою полегшення даної процедури майбутнім набувачам. Але, нажаль, не завжди це «полегшення» є «покращенням».

Отже, державною реєстрацією згідно установленого порядку Ви фіксуєте як право власності, так інші речові права на нерухомість.

Цивільний Кодекс відносить земельні ділянки, споруди на них, підприємства (майнові комплекси), житлові будинки та квартири, а також житлові або нежитлові приміщення і, звісно ж, об'єкти незавершеного будівництва до нерухомого майна.

Ст 182 ЦКУ говорить, що право власності або інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав та їх виникнення, а також їх перехід і припинення обов’язково підлягають державній реєстрації.

Основні права, що підлягають державній реєстрації повязані із землевпорядкуванням: однозначно, це право власності; речові права, як похідні від права власності - це право користування земельною ділянкою для с/г потреб (емфітевзис), право забудови земельних ділянок (суперфіцій); право користування (сервітут); право постійного користування та право оренди (суборенди) земельних ділянок; право користування (найму, оренди) будівлею або ін. капітальною спорудою (її окремою частиною), що виникне на підставі договору найму (оренди) будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менше трьох років; іпотека; право власності на об'єкт незавершеного будівництва; а також заборона відчуження і арешт нерухомості, податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.

Отже, реєстрація прав на нерухоме майно – це не просто формальна процедура, а захист Вашого майна! Людина без реєстрації таких прав не стане повноправним власником майна.В Україні мають право проволити державну реєстрацію нерухомості державний реєстратор - громадянин України, який має вищу юридичну освіту; нотаріус або ж як державний так і приватний виконавці.

Для державної реєстрації прав на нерухоме майно потрібно звернутися до суб'єкта державної реєстрації (Центр надання адміністративних послуг - ЦНАП), до підприємств, що надають такі послуги, або до нотаріуса із заявою.

Заява про державну реєстрацію прав подається окремо на кожен об'єкт нерухомості, За винятком: набуття прав власності на житловий будинок, будівлю або споруду одночно з земельною ділянкою, де вони вони розташовані, тоді подаємо одну заяву про державну реєстрацію прав на такі об'єкти.

Документи, що подаються разом з заявою (їх перелік залежить від виду, права реєстрації і квитанції про сплату за реєстрацію.

Для реєстрації права власності окремого об'єкту нерухомості (житлові приміщення, квартири):

  • Копії паспортних даних громадян України та ідентифікаційного коду
  • У разі придбання майнових прав на об'єкт нерухомості - договір купівлі-продажу майнових прав
  • Технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна.

Для реєстрації права власності на новосформовану земельну ділянку:

  • Копії паспортних даних громадян України та ідентифікаційного коду
  • правовстановлюючий документ на земельну ділянку
  • свідоцтво про право на спадщину/ рішення суду, яке набрало законної сили/договір дарування/договір купівлі-продажу
  • виписка з Державного земельного кадастру
  • рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про затвердження документації із землеустрою

Розглянувши заяви про держреєстрацію і документи, що додані до неї, державний реєстратор встановлює відповідність або невідповідність заявлених прав і наданих документів законодавству, а також наявність/відсутність суперечностей у заявлених і зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, їх обтяженнями. Якщо документи подані з порушеннями вимог, встановлених Законом, Порядком та іншими нормативно-правовими актами, то це є підстава для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію чи відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Схожі новини